Karl Lagerfeld

12 Dec

Jag och Michelle satt och pratade om Lanvin For H&M kollektionen igår. Vet inte om jag är så super förtjust i den, klänningarna kan va hyfsat fina men enligt mig inte alls speciellt nyskapande, i princip ser alla väldigt liknande ut och det är saker, eller liknande saker, man sätt förut. Jag gillar tanke men det kändes inte som konceptet verkligen löpte hela vägen ut utan slutade i att se ganska tråkiga och i vissa fall smått billiga ut tycker jag. Dessutom rätt klumpiga att ha vid många olika tillfällen, vilket minskar målgruppen. H&M har dock en väldigt stor målgrupp så det var ganska smart för Lanvin att ta sig in via den vägen. Elgoe för det.

H&M har inte riktigt gått ut än med vem som blir deras nästa gäst designer men det ryktas om nåt samarbete mellan Karl Lagerfeld och andra designers. Det står i alla fall klart att Lagerfeld ska designa en kollektion åt Macy\’s och därifrån får man se hur det går. Lite spekulationer kring det iaf. Hmm hmm jag gillar endå Karl Lagerfeld, hans designer är perfekt när man vill “suite up” som Barney Stinson från How I Met Your Mother skulle säga.

Puss & Kram

Leave a Reply

