Inga snabba resultat!

14 Nov

Precis som säkert många andra känner jag att det är dags att ta tag i saker och ting. Okey inte för att jag är speciellt slarvig med dessa saker annars men vill endå lägga lite extra vikt på dem för att sedan i framtiden slippa sitta och tänka tillbaks på att det fanns saker som jag borde gjort, men inte gjorde, helhjärtat. Det finns så mycket prioriteringar man kan lägga om för att försäkra sig om en mer stabil framtid.

  • Lägga mer tid på studerandet (speciellt jag som sattsar på att bli läkare borde jobba riktigt hårt på den fronten)
  • Lägga mindre tid och omsorg på partyparty, klart jag vill fortsätta att ha kul och så, men inte så att hela veckan handlar om att förbereda sig inför fredagens utgång.
  • Äta nyttigare. Jag äter mest det som går snabbt och är gott och som vi alla vet är de snabba lösningarna inte alltid dem bästa! Mycket onyttigheter, överdrivet sockerintag och även en del andra inte så kroppsvänliga ämnen råkar nog slinka ner då. Så för sömnen, huden, prestationen och välmåendets skull vill jag börja äta mer nyttigt och regelbundet.
  • Träna. Samma anledning som de överstående: sömnen och det generella välmåendet. Jag är ganska bra på att ta promenader och så men vill försöka göra det mer kontenueligt.
  • Ta hand om utséendet. Välvårdat och fräscht är väl inte helt fel liksom! Okej missförstå mig inte nu för de är inte så att jag är ovårdad hahah, utan vore kul att pyssla om sig lite oftare helt enkelt.
  • Och sist men inte minst min stora demon nagelbitandet är det fan i mig dags att utrota! Riktigt otrevlig ovana. Men det är som ett tix, jag tänker inte på att jag gör det! Det sker när jag minst anar de hööhöhö… Ne slut med det iaf!

Jag avskyr att vänta och vill ha snabba resultat men nu ska jag hålla mig fast i de här rutinerna månad för månad och se hur det resulterar! 

Pusspuss wich me good luck!

Leave a Reply

